Vakantietijd; tijd voor verandering!

Het is weer vakantietijd! Na een jaar hard werken is het voor veel mensen weer tijd om rust te nemen, te ontspannen en jawel hoor, …. te veranderen! Inderdaad, veranderen, want naast rust en ontspanning kun je op vakantie ook zaken vanaf een afstand bekijken en juist daardoor inspiratie en nieuwe ideeën opdoen. Vakantie geeft je rust en ruimte. Ruimte betekent automatisch dat er plaats komt voor nieuwe dingen. Dit kan zomaar je leven veranderen door de nieuwe ideeën en dromen die je krijgt. Vakantietijd is daarom de ideale tijd om te dromen over je ideale leven. Welke dromen heb je? Wat wil je veranderen? Wat moet er écht veranderen? Hoe wil je aan dat ideale leven vorm gaan geven? Richting het einde van je vakantie of net terug thuis, is het zaak om voor jezelf je (nieuwe) doelen helder te hebben en neer te leggen in een concreet plan van aanpak. Onderzoek aan de Harvard universiteit (Study about Goals Harvard MBA, 1979) heeft echt bewezen dat nagenoeg alle mensen die zichzelf doelen hebben gesteld, veel succesvoller zijn in hun leven. Vakantie We weten het allemaal; wanneer de vakantie achter de rug is en de sleur van alle dag weer toeslaat, komt vaak dat gevoel dat je vakantie alweer maanden geleden is en dat je opnieuw aan vakantie toe bent. Juist daarom is het zaak op dat moment de doelen gesteld te hebben die voor jou zo belangrijk zijn en ze een goed en SMART plan van aanpak concreet te hebben gemaakt. Op die manier blijft dat doel of dat idee geen droom, maar kun je iedere dag bouwen aan het realiseren ervan en kun je aan de inspiratie van je vakantie vasthouden, heel de winter door! Wat zijn je doelen? Maak ze concreet. Kijk ook waar je nu staat. Kijk je wat je opties zijn om ze te bereiken en kies welke acties je kunt doen om je doelen te realiseren. Veel plezier en succes hierbij! Het team van W2 Insight wenst iedereen een hele goede vakantietijd met veel inspiratie, mooie dromen en goede veranderingen toe! Heeft een vakantie ook jouw leven al eens stevig veranderd? Deel je ervaring dan in een comment op dit blog.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Opdrachtgevers die in onze aanpak geloven