Mobile menu

artikelen

Nooit meer een Blue Monday. Maak je voornemens waar!

De derde dag van januari wordt ook wel Blue Monday, oftewel ‘Depri maandag’ genoemd.  De meest deprimerende dag van het jaar dus omdat op Blue Monday al veel goede voornemens mislukt zijn, de vakanties nog ver weg lijken en het buiten nog steeds donker en guur is.

Reden voor ons om  met een super mooi aanbod te komen waarmee je elke Blue Monday voortaan de nek omdraait en je daadwerkelijk (persoonlijke en/of zakelijke) wensen en ambities kunt laten uitkomen!

Top, laat maar zien wat dit is?

Goede voornemens
In onze vorige blogpost hebben we het gehad over goede voornemens, die helaas vaak al na een paar weken in de prullenbak liggen.
Heb je je wel eens afgevraagd waarom dit gebeurt? Ook met  je eigen goede voornemens, zakelijke of persoonlijke doelen? De reden ligt in (het gevoel voor) ‘urgentie’.

Urgentie
Zonder een bepaald gevoel van urgentie, kun je het eigenlijk wel vergeten. Een hoge urgentie geeft je namelijk energie die het bereiken van een doel of goede voornemen vergemakkelijkt. Urgentie ontstaat vanzelf wanneer je doel of goede voornemen voldoet aan vijf criteria:

√ Het doel levert je iets waardevols op dat je écht wilt hebben.
√ Wanneer je alleen al denkt aan je doel, krijg je volop nieuwe energie.
√ Het doel biedt je mogelijkheden om jezelf op welk gebied dan ook te ontwikkelen.
√ Het doel maakt dat je weer regie kunt nemen of je expertise (weer) kan laten gelden.
√ Het doel betekent veel voor jezelf maar ook voor anderen (klanten, collega’s, partner, kinderen etc.).

Transactie
Uit het vorige blijkt dat, wil een doel eigenlijk haalbaar zijn, het je moet vervullen van energie. Je moet er écht blij van worden en het wil eigenlijk voelen als een soort ‘droom’ die je wilt bereiken, waarbij je iets waardevols voor jezelf en/of voor anderen doet.

Elk doel dat je jezelf stelt is dus eigenlijk een ‘transactie’: Je doet iets waardevols voor jezelf of voor anderen, iets waar jij of anderen dus veel aan hebben.

Neem nu je eigen goede voornemens van het begin van dit jaar er nog eens bij en check ze aan de hand van de genoemde vijf criteria. Check ook eens hoe hoog de ‘waarde’ van de transactie van elk goed voornemen is. Wanneer je de waarde ervan minder dan een 7.5 geeft, zul je wellicht te weinig energie ervaren om door te zetten en je doel te bereiken!

Strategie
Het geheim van het bereiken van elk doel is ‘Actie’!
Je zult echt zaken moeten gaan doen en laten, wil je je doel bereiken. Hier begint het harde werken en het gebruik van je (mentale) spieren.
Hier ligt ook de belangrijkste reden waarom doelen niet bereikt worden: we verliezen het overzicht en we weten niet waar te beginnen. Het doel lijkt te groot en de inspanningen die moeten gebeuren lijken op één grote brij van allerlei dingen om aan te pakken. We verliezen overzicht en worden uiteindelijk moedeloos.

Herkenbaar?

Wat we nodig hebben is een strategie: een overzicht van de keuzes die we maken, een duidelijk overzicht van alle stappen die we te maken hebben en het inzicht van welke acties we wánneer kunnen doen.

‘Strategie met Ballen’
Bij W2 Insight gebruiken we hiervoor al geruime tijd de methodiek van ‘Strategie met Ballen’. ‘Strategie met Ballen’ is een zeer effectieve methode waarbij niet je net alleen je doel, je ‘stip op de horizon’ – daar waar je naar toe wilt – bepaalt en neerzet, maar vervolgens ook je route ontwikkelt om daar daadwerkelijk te komen.
(Wil je meer over Strategie met Ballen weten, klik dan hier.)

Waardevol aanbod
Veel van onze klanten hebben persoonlijk of met hun team de kracht van deze methode al aan den lijve ervaren.
We willen ook jou deze ervaring laten hebben met een mooie aanbieding voor de unieke workshop ‘Strategie met Ballen’.
In deze workshop leer je hoe de methode ‘Strategie met Ballen’ werkt en hoe je deze telkens in je eigen leven en werk toepast.

Ik ben benieuwd naar 'Strategie met Ballen'

De toepassingen van deze methode zijn overigens legio; ‘Strategie met Ballen’ is
een fantastisch hulpmiddel bij het maken van alle zakelijke of privé keuzes die je je maar kunt voorstellen.
Of het bijvoorbeeld gaat om je loopbaan, je team of misschien wel een eigen bedrijf; deze methode verschaft je de duidelijkheid die je nodig hebt.
In deze workshop gaat het dus helemaal over JOU!

Zo'n workshop wil ik meemaken

‘Strategie met Ballen’: Uniek, fun, eenvoudig en uitermate doeltreffend!

 

Strategie met Ballen™ is een product van Thomas Business Support. W2 Insight is geaccrediteerd partner.

Plaats uw reactie.